Franczyza oferta kawiarni – filiżanka kawy to mała radość, na którą starają się sobie pozwolić najbardziej aktywni mieszkańcy naszego kraju. Kawiarnie to odrębna nisza na rynku gastronomicznym. Zasadnicza różnica polega na tym, że lokal oferujący kawę musi w każdej chwili świadczyć swoje usługi szybko, sprawnie i równie dobrze, dlatego wielu przedsiębiorców decydujących się na otwarcie kawiarni kupuje franczyzę znanej marki. Pozwala to uniknąć błędów na początku, oferować odwiedzającym usługi wysokiej jakości i skutecznie konkurować z istniejącymi sieciami.
Czy otworzyć kawiarnię w systemie franczyzowym?
Działalność kawiarniana zawsze była jednym z najbardziej atrakcyjnych segmentów ze względu na wysoką rentowność. Powszechnym sposobem otwierania biznesu w tym segmencie jest franczyza. Kawiarnia może znajdować się na ruchliwych ulicach lub odwrotnie, w odosobnionych, cichych miejscach. W każdym razie ważne jest, aby kampania marketingowa i reklamowa była wystarczająco skuteczna, aby przyciągnąć pierwszych odwiedzających. W przyszłości, przy zachowaniu wysokiej jakości i różnorodności menu, a także jakości obsługi, możliwe jest osiągnięcie stabilnego wzrostu bazy klientów i zysku.
Dlaczego franczyza kawiarni to dobry pomysł?
Ponieważ wygląda bardziej kusząco, łatwiej i jest wsparcie. Kiedy planujesz otworzyć własny biznes, chcesz dobrze zainwestować lub zaoszczędzić, szybko odzyskać początkowe koszty i pracować na przyszłość. Dlatego wiele osób decyduje się na otwarcie swojej pierwszej franczyzowej kawiarni.
Działalność kawiarniana to złożony biznes ze względu na specjalne wymagania prawne dotyczące lokalu i wysokie koszty. W przypadku otwierania kawiarni bardziej preferowany jest model franchisingu, ponieważ ułatwia wejście na rynek. Możliwe jest samodzielne otwarcie tego biznesu, ale będziesz musiał opanować wszystko od podstaw. Znana marka i pomoc w otwarciu firmy znacznie ułatwia proces tworzenia firmy.
Aby kupić franczyzę kawiarnianą, musisz spełnić warunki franczyzodawcy: uiścić opłatę ryczałtową i tantiemy. Następnie franczyzobiorca otrzymuje prawo do pracy pod marką sieciową, co jest jednym z najcenniejszych aktywów. Właściciel franczyzy zapewnia również szkolenia personelu, technologię, bazę dostawców i partnerów oraz materiały marketingowe. W ten sposób otrzymujesz prawie gotowy model biznesowy, który można rozwijać i zwiększać zyski.
Czym jest franczyza kawiarni?
W ostatnim czasie liczba punktów gastronomicznych otwieranych na zasadzie franczyzy stale rośnie. Zazwyczaj takie kawiarnie w pełni zwracają się w ciągu 1,5-2 lat, czego nie można powiedzieć o lokalach otwieranych od podstaw, z których niektóre z powodzeniem działają, a inne szybko przerywają pracę, nie spełniając oczekiwań właścicieli. Otwierając firmę franczyzową, nie kupujesz części marki. Masz tylko możliwość zarabiania pieniędzy, korzystając z doświadczenia, wiedzy, produktów i technologii franczyzodawcy. Wszystkie główne punkty i niuanse reguluje specjalna umowa.
Podstawowe koncepcje we franczyzie:
-
-
- Franczyza to umowa zawarta pomiędzy franczyzobiorcą a franczyzodawcą na używanie znaku towarowego, marki w celach komercyjnych na zasadzie dzierżawy.
- Franczyzodawca to właściciel franczyzy, który sprzedaje prawo do użytkowania.
- Nabywcą franczyzy jest franczyzobiorca.
- Cena ryczałtowa to cena umowy franczyzowej za prawo do przyłączenia się do sieci.
- Tantiemy to miesięczna płatność na rzecz franczyzobiorcy, która może być stała lub stanowić procent dochodu lub obrotu (najczęstsza opcja).
-
Franczyza kawiarni zapewnia szereg korzyści
-
-
- Rozpoznawalność marki. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że na początkowym etapie tworzenia kawiarni potrzeba sporo inwestycji w reklamę marki. Marka, która jest dobrze rozpoznawalna wśród potencjalnych odwiedzających, nie będzie wymagała wydatków, jeśli została uruchomiona w ramach franczyzy popularnej marki. W takiej sytuacji franczyzobiorca ma prawo posługiwać się sprawdzonym, pozytywnym wizerunkiem znanej na rynku sieci.
- Możliwość minimalizacji kosztów reklamy. Bardzo duża część wydatków przypada na różne projekty reklamowe. Często trudno jest znaleźć wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy spełnią Twoje wymagania w zakresie opracowywania rozwiązań marketingowych w celu przyciągnięcia gości do Twojej kawiarni. Franczyza kawiarniana to dobra okazja do rozwiązania tych problemów i uniknięcia dodatkowych kosztów. Franczyzobiorcy otrzymują wszystkie niezbędne pakiety dokumentów, w tym sprawdzone rozwiązania marketingowe, rekomendacje udanych promocji. Franczyzodawca udostępnia również aktualne materiały promocyjne, których wykorzystanie gwarantuje wzrost liczby stałych odwiedzających kawiarnię.
- Wiarygodny biznesplan. Schemat prowadzenia działalności został przetestowany na własnych placówkach franczyzodawcy. Kiedy w nowym mieście pojawia się dla firmy franczyza, biznes plan jest dostosowywany przez specjalistów do specyfiki tego miasta.
- Pomoc profesjonalistów. Specjaliści firmy franczyzowej pomagają swoim partnerom na etapach uruchamiania, zarządzania i rozszerzania ich działalności.
-
Dla początkujących przedsiębiorców, którzy chcą prowadzić odnoszącą sukcesy kawiarnię, warto rozważyć zakup franczyzy. Pozostaje tylko znaleźć franczyzodawcę z korzystnymi warunkami współpracy i przystępnymi cenami. Nie bój się rozpocząć działalności, najważniejsze jest dobre przygotowanie. Największą wartością jest potencjał wynikający z wdrożenia ugruntowanego modelu biznesowego.